Een periode waarin programmeren en computationeel denken centraal staan. Wij hebben voor jou alvast een aantal leuke opdrachten voorbereid waar je mee aan de slag kan.
Dan vinden je leerlingen leuke codeweek oefeningen op het Bingeleiland bij Reken Maar! (ook voor wie niet met Reken Maar werkt).
In de tweede en derde graad kun je aan de slag met 'Scratch'. Hieronder vind je de downloads per leerjaar van de handleidingen en projecten. Je leerlingen krijgen een Scratch-introductie en een aantal concrete Scratch programmeeropdrachten.
Leerjaar 4
Handleiding codeweek Handleiding Scratch deel 1 - 2 - 3 Project Coding Scratch 1 Project Coding Scratch 2 Project Coding Scratch 3
Leerjaar 5
Handleiding codeweek Handleiding Scratch deel 1 - 2 - 3 Handleiding Scratch deel 4-5-6 Project Coding Scratch 1 Project Coding Scratch 2 Project Coding Scratch 3 Project Coding Scratch 4 Project Coding Scratch 5 Project Coding Scratch 6
Leerjaar 6
Handleiding codeweek Handleiding Scratch deel 1 - 2 - 3 Handleiding Scratch deel 4-5-6 Handleiding Scratch deel 7-8-9 Project Coding Scratch 1 Project Coding Scratch 2 Project Coding Scratch 3 Project Coding Scratch 4 Project Coding Scratch 5 Project Coding Scratch 6 Project Coding Scratch 7 Project Coding Scratch 8 Project Coding Scratch 9
Veel programmeer- en leerplezier!
Deze site gebruikt cookies om uw surfervaring gemakkelijker te maken